• prowadzenie spraw organizacyjnych i kancelaryjno- technicznych przewodniczącego rady,
  • prowadzenie ewidencji korespondencji wpływającej do rady, przewodniczącego rady i radnych,
  • prowadzenie dokumentacji rady, przewodniczącego rady, komisji, klubów i radnych,
  • zabezpieczenie organizacyjne sesji rady, posiedzeń komisji i konwentu rady,
  • protokołowanie sesji rady i komisji oraz sporządzanie i ewidencjonowanie w tym zakresie dokumentacji,
  • prowadzenie ewidencji aktów prawa miejscowego (uchwały rady) i bieżące aktualizowanie ich statusu,
  • publikowanie na stronie BIP zawiadomień o sesji rady, projektów uchwał oraz uchwał przyjętych przez radę,
  • przesyłanie uchwał rady do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego,
  • przekazywanie uchwał właściwym komórkom merytorycznym oraz informowanie o wejściu w życie prawa miejscowego,
  • wysyłanie uchwał rady do Wojewody Mazowieckiego i Regionalnej Izby Obrachunkowej,
  • prowadzenie ewidencji interpelacji, wniosków i zapytań radnych oraz wniosków komisji,
  • koordynowanie planu posiedzeń komisji, sesji rady i dyżurów radnych,
  • udzielanie informacji publicznej z zakresu działania rady i komisji, w tym bieżące umieszczanie na stronie BIP informacji dotyczącej działalności rady,
  • wykonywanie zadań związanych z wyborami ławników do sądów powszechnych,
  • prowadzenie spraw z zakresu oświadczeń majątkowych radnych,
  • prowadzenie ewidencji skarg i wniosków wpływających do rady,