Wraz z korektą rozkładu jazdy PKP od połowy marca 2021 roku ruszy wreszcie przebudowa stacji PKP w naszym mieście. Obecnie trwa oczekiwanie na pozwolenie na budowę, które według najnowszych informacji powinno być uzyskane w lutym 2021 roku.

Warto jednak zaznaczyć, że przed świętami uzyskano pozwolenie na wykonywanie robót przygotowawczych, które nie wymagają pozwolenia na budowę. Dlatego od miesiąca można zaobserwować pojazdy szynowe, które przygotowują główny front robót. Natomiast od marca 2021 zostanie wyłączony z ruchu jeden tor i będzie następowała sukcesywna rozbiórka peronu. Wcześniej zostanie wybudowany tymczasowy peron, który będzie umiejscowiony od północnej strony miasta. Wiadomo, że największe prace związane z tą inwestycją, wartą prawie 100 mln złotych, spółka ZUE S.A. z Krakowa chce wykonać w bieżącym roku, zaś prace wykończeniowe – w 2022 roku.

Warto wspomnieć, że w obecnym momencie istotną rolę w komunikacji naszego miasta spełnia kładka nad torami, która umożliwia nie tylko bezpieczne dotarcie na peron, ale także bezpieczne przejście z części północnej na południową stronę Ożarowa. Według informacji spółki PKP PLK, która czuwa nad tą inwestycją, wspomniana kładka dla pieszych ma być rozebrana w jak najpóźniejszym terminie. Należy tu podkreślić, że docelowo przejście dla pieszych, które po przebudowie stacji PKP zastąpi kładkę, będzie umiejscowione pod ziemią (tunel dla pieszych).
PKP PLK informuje, że pociągi podmiejskie podczas realizacji przebudowy stacji PKP będą kursowały. Miejmy nadzieję, że inwestycja ta nie okaże się w znaczącym stopniu uciążliwa dla mieszkańców naszego miasta. O postępach prac będę się starał na bieżąco Państwa informować.

dr Mariusz Latek